W najnowszej odsłonie kampanii Discover Your Trail marki The North Face – Trail Run, sportowcy z nią związani namawiają, żebyśmy odkrywali na nowo naturę i odnaleźli swoje ścieżki.
Poznajcie Jennifer Lichter. Jennifer urodziła się w Kolumbii. Kiedy miała 9 lat, przeniosła się z rodzicami najpierw do Wisconsin a potem do Ohio, gdzie rozpoczęła się jej przygoda z bieganiem. Na studiach startowała w zawodach lekkoatletycznych reprezentując swoją alma mater – University of Toledo. Po opuszczeniu uniwersytetu wybrała się ze swoją mamą na wycieczkę po parkach narodowych i tak trafiła do Glacier National Park. Po powrocie do domu wytrzymała tam ledwie tydzień i zdecydowała się na przeprowadzkę do Glacier.
Przez pierwszy rok nie trenowała regularnie. Pracowała jako przewodnik, codziennie prowadząc turystów tymi samymi, najpopularniejszymi trasami w parku, czasem wracając na nie później i pokonując je nieco szybciej sama 🙂 Jen uważa, że dobrze czuje sie w górach nie przypadkiem. Jej organizm nie ma problemu z adaptacją do wysokości, bo pierwsze 9 lat życia spędziła w jednym z najwyżej na świecie położonych wielkich miast – Bogocie – na poziomie ponad 2600 m.
Uwolniona od presji osiągania coraz lepszych wyników w zawodach rozgrywanych na bieżni, przemierzając malownicze trasy wokół Glacier powoli zaczęła odkrywać bieganie na nowo. Wystartowała w lokalnych zawodach trailowych, wygrała je i wtedy obudził się w niej ponownie duch rywalizacji. Zaczęła regularne treningi pod okiem trenera i krok po kroku wyznaczała sobie kolejne cele: maraton, The Rut (słynny bieg na dystansie 50-kilometrów, który wygrała z czasem o niecałą minutę gorszym od rekordu trasy), Broken Arrow Race (też 50k i też wygrany). Twierdzi, że „bieganie jest jak medytacja, tylko szybsze” i czuje w sobie potencjał na podejmowanie kolejnych, jeszcze większych wyzwań.
Zach Miller przez wiele lat pracował w Barr Camp, hostelu po dzikszej stronie znanego pasjonatom motoryzacji Pikes Peak w Colorado. Teraz mieszka w vanie i powoli odbudowuje formę po serii kontuzji. Twierdzi, że „trzeba biegać w zgodzie z naturą, nie wbrew niej” – nic na siłę. Zach wie co mówi. Ma w dorobku sporo znaczących zwycięstw w zawodach ultra. W 2013 wygrał najstarszy organizowany w USA bieg ultra – 50-milowy JFK.
Rok później wygrał Lake Sonoma 50, wybrał się na wycieczkę do Europy, gdzie jako pierwszy Amerykanin zwyciężył w 101-kilometrowym CCC (Courmayeur-Champex-Chamonix), wygrał The North Face Endurance Challenge w Kalifornii (też na dystansie 50 mil) i powtórzył ten sukces rok później, w 2016, co tłumaczy chyba wystarczająco dlaczego związał się z tą a nie inną marką. Czasem daruje sobie opowiadanie o swoich treningach bo… ludzie nie wierzą, że można tyle przebiec.
Zachary biega po górach cały rok, bez względu na pogodę. Jego program treningowy jest tak prosty jak to tylko możliwe i jest jednym z niewielu biegaczy na tym poziomie, którzy zamiast używać zaawansowanych zegarków sportowych z GPS woli polegać na wewnętrznym poczuciu tempa i wyrobionej przez lata orientacji w terenie.
Oboje korzystają z technologii, które oferują buty Vectiv. Stworzono je bowiem po to, żeby ułatwić odkrywanie nowych miejsc i doświadczanie nowych emocji. Dają stabilność, przyczepność i równocześnie podwyższoną amortyzację aby można było komfortowo pokonać jeszcze więcej kilometrów niż wcześniej, dotrzeć dalej i zobaczyć więcej. Umieszczona w podeszwie płytka 3D Vectiv równocześnie daje większą stabilność i zmniejsza straty wywołane obfitą amortyzacją i miękkością podłoża.
Zakrzywiona śródpodeszwa VECTIV Rocker Midsole optymalizuje przetaczanie stopy a dopełnieniem całości jest podeszwa SurfaceCTRL, która zachowuje przyczepność niezależnie od podłoża. Redukcja wstrząsów przy każdym kroku nie tylko powoduje, że biegnie się bardziej komfortowo, ale też – co nie mniej ważne – zmniejsza ryzyko kontuzji, zwłaszcza na stromych zbiegach.
W kolekcji jest kilka modeli butów, od ultralekkich Flight Vectiv po wyposażone w nieprzemakalną i oddychającą membranę buty Vectiv Infinite FUTURELIGHT. Dopełnia ją seria minimalistycznych ale funkcjonalnych ubrań: męskie i damskie szorty Sunriser, koszulka Sunriser oraz biustonosz sportowy Movmynt uszyte z oddychającego i dobrze odprowadzającego wilgoć materiału. Na obu znalazły się odblaskowe logotypy marki, zwiększające bezpieczeństwo po zmroku.
Cała kolekcja jest dostępna w sprzedaży od 4 sierpnia.
Więcej informacji o kampanii i poszczególnych produktach znajdziecie na www.thenorthface.com.
Zachęcamy również do obserwowania profili @thenorthfaceuk na Instagramie i @thenorthface na Facebooku, aby być na bieżąco z kolejnymi premierami.
informacja prasowa