ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ I CSR 2024

Co osiągnęliśmy we Fjällräven w zeszłym roku… i jakie wyzwania stoją przed nami?

Dla marki Fjällräven, zajmującej się produkcją odzieży outdoorowej, natura jest powodem jej powstania i istnienia, dlatego zrównoważony rozwój i CSR są wpisane w każdy poziom jej globalnej strategii i działalności biznesowej. Chociaż firma Fenix Outdoor, spółka macierzysta Fjällräven, co roku publikuje raport dotyczący CSR, Fjällräven stawia na przejrzystość i publikuje własne podsumowanie dotyczące zrównoważonego rozwoju i CSR. Podsumowanie za rok 2024 jest już dostępne publicznie. Zawiera ono najważniejsze osiągnięcia i wyzwania minionego roku przedstawione w przystępnej formie, a także przegląd siedmiu zobowiązań Fjällräven w zakresie zrównoważonego rozwoju i CSR, które zostały omówione przez ekspertów z różnych dziedzin z różnych działów firmy.

Najważniejsze informacje z roku 2024

Co Fjällräven może zrobić lepiej?

Przejrzystość jest ważna dla Fjällräven, co oznacza, że informujemy o celach, które nie zostały jeszcze osiągnięte oraz obszarach wymagających poprawy. Informacje tego typu znajdują się również w podsumowaniu za rok 2024 wraz z wyjaśnieniami dotyczącymi tego, co się wydarzyło i jakie działania firma podejmuje w celu poprawy sytuacji.

Emisja dwutlenku węgla na wyprodukowany produkt

W roku 2025 kluczem do osiągnięcia tego celu będzie wykorzystanie energii odnawialnej przez kluczowych dostawców oraz dekarbonizacja łańcucha dostaw, nie tylko w zakresie emisji do atmosfery.

Emisja związane z transportem lotniczym

Niestabilność łańcucha dostaw spowodowała wzrost wykorzystania transportu lotniczego, ale celem jest zmniejszenie emisji związanych z tym rodzajem transportu o 25% do końca 2025 r., dlatego też ruszył projekt poświęcony wyłącznie transportowi lotniczemu. Więcej informacji wkrótce!

Ciesz się dłużej swoim sprzętem

We Fjällräven dokładamy wszelkich starań, aby produkować wytrzymały sprzęt, który przy odpowiedniej pielęgnacji i naprawach

dokonanych przez użytkowników będzie służył przez długi czas. Dzięki temu produkty Fjällräven są znane z tego, że zachowują swoją wartość i są przekazywane kolejnym pokoleniom lub sprzedawane na rynku wtórnym.

Rynek produktów używanych docenia markę Fjällräven

Fjällräven Pre-loved

Uruchomiony we wrześniu 2024 r. jako pilotażowy projekt w Stanach Zjednoczonych, Fjällräven Pre-loved to platforma handlowa marki, na której można kupować i sprzedawać produkty Fjällräven, które przeszły dokładną kontrolę, zostały naprawione i zatwierdzone do ponownego obrotu. Do końca roku 2024 sprzedano 925 produktów.

Droga przed nami

Rok 2025 będzie przełomowy dla Fjällräven. W tym roku marka będzie mogła zmierzyć swoje wyniki w stosunku do celów wyznaczonych w 2020 r. Wtedy też Fjällräven wyznaczy swoje cele zrównoważonego rozwoju na 2030 r. Zostaną one przedstawione w podsumowaniu za 2025 r., ale można się spodziewać, że firma wykroczy poza wymogi prawne i nadal będzie dotrzymywać obietnicy, że będzie ciężko pracować nad tworzeniem trwałego sprzętu.

Kluczowe cele na rok 2025 (oraz stan wykonania na rok 2024)


Tekst i zdjęcia / Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Czytaj inne artykuły

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025