WIELODNIOWY TREKKING DLA KAŻDEGO – Ruszają zapisy na trekkingi Fjällräven Classic 2025

Misją marki Fjällräven jest inspirowanie ludzi na całym świecie do spędzania większej ilości czasu na łonie natury.

Od 1960 roku Fjällräven inspiruje ludzi na całym świecie do spędzania więcej czasu na łonie natury dzięki funkcjonalnej i wytrzymałej odzieży oraz sprzętowi. Jednak entuzjazm marki do zachęcania ludzi do odkrywania natury sięga dalej niż tylko produkty. Fjällräven wierzy, że im więcej czasu ludzie spędzają na łonie natury, tym bardziej ją doceniają i szanują.

Fjällräven wciela tę misję w życie za pośrednictwem kultowej serii imprez trekkingowych Fjällräven Classic, które zachęcają jeszcze więcej osób do odkrywania natury – jednocześnie dając przestrzeń do inspiracji, nowych doświadczeń, zdobywania wiedzy i budowania społeczności. Podczas trekkingów Fjällräven Classic uczestnicy niosą cały swój ekwipunek, rozbijają namioty, przygotowują posiłki i wędrują we własnym tempie, doświadczając natury na własnych warunkach. Unikalną cechą tego wydarzenia jest duża liczba punktów kontrolnych wzdłuż wyraźnie oznaczonego szlaku, gdzie uczestnicy mogą otrzymać zachętę i wsparcie, pomocną dłoń, aby opatrzyć pęcherze lub naprawić sznurowadło, a także zaopatrzyć się w gaz, żywność i przekąski. Poza punktami kontrolnymi pracownicy i wolontariusze Fjällräven przemierzają trasę, go towi pomóc każdemu potrzebującemu. Istnieje również dynamiczna i przyjazna społeczność uczestników, którzy chętnie rozpoczną rozmowę lub nawiążą przyjaźń na całe życie.

Mówiąc najprościej, Fjällräven Classic to coś więcej niż trekking. To idealna przepustka do przygody z outdoorem dla tych, którzy od dawna marzyli o wielodniowym trekkingu, ale nie są gotowi, by zrobić to na własną rękę. Jest to przyjemne doświadczenie, podczas którego każdy może nawiązywać nowe przyjaźnie, dzielić się historiami, wspierać innych i ostatecznie planować nowe przygody w grupie lub solo. Jest to również okazja dla uczestników, aby przenieść swoją nowo odkrytą pewność siebie do domu, rozpoczynając własne projekty trekkingowe i przekazując wiedzę i inspirację innym.

Witamy w naturze.

Witamy na Fjällräven Classic.

Fot. Anette Andersson

Krótka historia legendarnego wydarzenia

Jak północne rejony Szwecji zaktywizowały społeczność?

Daleka północ Szwecji to rozległe, surowe pustkowie. Rozciągający się na tysiące kilometrów teren jest surowy, pogoda zmienna, a oznaki cywilizacji pojawiają się bardzo rzadko. 

Zapierające dech w piersiach krajobrazy były zawsze źródłem inspiracji dla założyciela firmy Fjällräven, Åke Nordina. Jako młody entuzjasta przyrody spędzał każdą wolną chwilę w lesie i często wyruszał na tygodniowe wędrówki w głąb północy. Tam rozwijał pomysły i snuł plany stworzenia lepszego, bardziej funkcjonalnego sprzętu outdoorowego. 

Åke zawsze chciał, aby inni, którzy nie mieli bezpośredniego dostępu do natury, mogli doświadczyć tego, co dawało mu tak wiele radości. Co najważniejsze, chciał, aby ludzie doświadczyli poczucia wolności, jakie daje kilkudniowy trekking. Tak więc w 1979 roku Åke rozpoczął projekt o nazwie „Fjällräven Weeks”. Był to pierwszy krok w kierunku zabierania początkujących na łono natury, wypożyczania im sprzętu i pokazywania, jak z niego korzystać.

W 2005 roku Fjällräven poszedł o krok dalej i zlikwidował wiele logistycznych i emocjonalnych barier związanych z legendarnym, długodystansowym szlakiem Kungsleden Trail w Szwecji. Ten model trekkingu to Fjällräven Classic, jaki znamy dzisiaj. Wkrótce do szwedzkich entuzjastów trekkingu dołączyli ludzie z całego świata, a sukces skłonił Fjällräven do rozszerzenia serii Fjällräven Classic i szwedzkiej kultury trekkingu na inne kraje. Reszta to już historia trekkingu.

1979

Aby wzbudzić zainteresowanie trekkingiem (i ogólnie aktywnością na świeżym powietrzu), Fjällräven inicjuje „Fjällräven Weeks”. Zasiewając ziarno idei Fjällräven Classic, marka zabiera ciekawych świata początkujących na łono natury, wypożyczając im sprzęt i pokazując, jak z niego korzystać.

2005

Podczas pierwszego szwedzkiego Fjällräven Classic, 152 żądnych przygód uczestników przekroczyło linię mety. Dziesięć lat później liczba ta wzrosła do 2136.

2014

Pierwszy trekking Fjällräven Classic poza Szwecją: Fjällräven Classic Denmark na wyspie Fionia. 75-kilometrowa trasa oferuje uczestnikom nadmorską scenerię i przyjacielską atmosferę.

201 do dziś

Inspirując jeszcze więcej osób do odkrywania trekkingu i życia na świeżym powietrzu, Fjällräven Classic wychodzi poza Skandynawię i obejmuje wydarzenia na całym świecie, w tym w Niemczech, USA, Wielkiej Brytanii, Korei i Chile.

Fot. Anette Andersson

SZWEDZKI TREKKING PODBIJA ŚWIAT

Jak Fjällräven Classic stał się globalną serią lokalnych wydarzeń?

Sukces wydarzenia Fjällräven Classic Sweden udowodnił, że ludzie chcą spędzać więcej czasu na łonie natury podczas wielodniowych wędrówek z niewielkim wsparciem. Niezależnie od tego, czy odbywa się to na innym kontynencie, czy blisko domu, w znajomym środowisku. Obecnie Fjällräven Classic odbywa się w siedmiu krajach na czterech kontynentach. Wydarzenia te łączy wspólny mianownik: wielodniowy trekking przez niesamowite tereny. Poza tym każda z edycji oferuje coś wyjątkowego. Uczestnicy mają swobodę wyboru szlaku, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Niezależnie od celu, Fjällräven Classic jest dla każdego.

Fjällräven Classic Denmark (2-5 lipca) – szlak poprowadzony linią brzegową, niesamowita społeczność. 

Fjällräven Classic USA (21-25 lipca) – wysokogórska wędrówka, która testuje płuca i nogi.

Fjällräven Classic Sweden (11-15 sierpnia) – oryginalny i najdłuższy trekking z serii Fjällräven Classic.

Fjällräven Classic UK (8-11 września) – poprowadzony blisko morza, ten trekking zahacza o najwyższy punkt Anglii.

Fjällräven Classic Germany (24-26 września) – trekking, na którym bawarska kultura łączy się z naturą.

Fjällräven Classic Korea (22-24 października) – niesamowite doświadczenie na wulkanicznej wyspie.

Fjällräven Classic Chile (5-9 grudnia) – ikoniczne widoki i wymagające szlaki na półkuli południowej.

Szczegółowe informacje o wszystkich wydarzeniach Fjällräven Classic znajdziesz tutaj.

Fot. Anette Andersson

TO MY, FJÄLLRÄVEN – o marce

Fiall raven? Fuell raiven? Fyell rehven? Nazwa Fjällräven [ˈfjɛ ̂lːˌrɛːvɛn] może być trudna do wymówienia, ale bez względu na to, jak to się zrobi, jest gwarancją funkcjonalnego, trwałego i ponadczasowego sprzętu, który będzie służył przez całe życie. Wszystko to dzięki rezygnacji ze szkodliwych chemikaliów, złego traktowania zwierząt, materiałów wymagających dużej ilości zasobów i krótkoterminowych trendów.

Założona w 1960 roku w małym północnoszwedzkim miasteczku Örnsköldsvik przez przedsiębiorcę Åke Nordina, firma Fjällräven stała się wiodącym dostawcą odzieży i sprzętu outdoorowego w Skandynawii. Wraz ze Szwedzkim Stowarzyszeniem Turystycznym i Szwedzkim Stowarzyszeniem Outdoorowym, jej produkty odegrały kluczową rolę w zachęceniu Szwedów do spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Dziś misją Fjällräven jest umożliwienie jak największej liczbie osób obcowania z naturą. Sprzedawane w ponad 70 krajach, niektóre produkty Fjällräven stały się wręcz klasykami. Kurtka Greenland z 1968 roku oraz kurtka puchowa Expedition z 1974 roku wciąż cieszą się popularnością i w dużej mierze pozostają niezmienione do dziś. Kånken, który zadebiutowały w 1978 roku, mimo upływu lat, jest jednym z najlepiej sprzedających się produktów Fjällräven wszechczasów.

Co roku, marka Fjällräven inspiruje tysiące ludzi do spędzania czasu na świeżym powietrzu w każdych warunkach (nawet arktycznych) po przez wydarzenia Fjällräven Classic i Fjällräven Polar.

Fjällräven jest częścią Fenix Outdoor Group, która zarządza również markami Tierra, Hanwag, Royal Robbins, Naturkompaniet, Friluftsland, Partioaitta oraz Globetrotter.


Tekst i zdjęcia / Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Czytaj inne artykuły

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025