Południowotyrolska Grupa Oberalp zapowiedziała wprowadzenie na rynek swojej nowej marki premium jesienią 2020 roku. LaMunt tworzona jest przez kobiety dla kobiet i oferuje wysokiej klasy produkty do sportów górskich. Premierowa kolekcja na sezon wiosna/lato 2022 właśnie ujrzała światło dzienne – polski oddział Grupy Oberalp zaprezentował ją podczas specjalnego eventu w warszawskim Living Room Chmielna 73.

Pierwsza kolekcja LaMunt to kwintesencja gór widzianych oczami kobiet. Marka tworzona przez kobiety dla pasjonatek sportów górskich w najdrobniejszych szczegółach skupia się na ich wymaganiach, by następnie umiejętnie uwzględniać je w swoich produktach. LaMunt odważnie reinterpretuje kobiecy styl w górach: techniczne właściwości i funkcjonalne rozwiązania idą w parze z finezją i dbałością o detale, a wszystko w duchu idei zrównoważonego rozwoju. Marka stanowi jednocześnie nowoczesną platformę dla wciąż powiększającego się środowiska miłośniczek gór.

Fot. materiały prasowe Oberalp Polska

“Jestem szczęśliwa, że po niemalże osiemnastu intensywnych miesiącach możemy w końcu zaprezentować owoce naszej pracy nad produktami i samą marką w postaci kolekcji wiosna/lato 2022, w którą jako zespół włożyliśmy całą duszę i serce. Przekuliśmy pasję do sportów górskich i damski punkt widzenia w unikalny język marki, design, krój, funkcjonalną estetykę i środki przekazu. Pewność siebie, osobowość i urok przesycone głębokim przywiązaniem do gór – oto, co pragnęliśmy uchwycić w naszej premierowej kolekcji.”

– tłumaczy Ruth Oberrauch, założycielka LaMunt.

„Kiedyś góry zdominowane były przez mężczyzn, sytuacja ta uległa jednak zmianie już bardzo dawno temu. Kobiety aktywnie i na wiele sposobów realizują swoje górskie pasje całkowicie niezależnie od mężczyzn, a LaMunt pragnie zaoferować im świeże rozwiązania. Tworzymy produkty dla prawdziwych pasjonatek, które odzieżą chcą wyrazić swoją kobiecość i styl, nie rezygnując przy tym z jej technicznych walorów.”

Fot. materiały prasowe Oberalp Polska

Podczas prac nad kolekcją wiosna/lato 2022 projektantom przyświecały cztery zasady, które w różny sposób znalazły odzwierciedlenie w poszczególnych produktach.

Ali Shape

Pierwszą zasadę zainspirowała sama natura. “Ali” to po włosku skrzydło. Dla LaMunt jest to synonim lekkości i kształtu idealnego. Motyw skrzydła widać w liniach szwów i wycięciach, podkreślających kobiecą sylwetkę i nadających ubraniom niepowtarzalny charakter oraz we wspomagających wentylację elementach z siateczki czy wstawkach zapewniających lepszą ochronę w newralgicznych partiach.

Smart Fit Solutions

Opracowane przez LaMunt unikalne, innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu użytkowniczka może jeszcze lepiej dopasować produkt do własnej sylwetki. W zależności od modelu Smart Fit Solutions umożliwia modyfikację długości rękawów czy nogawek oraz pozwala nadać mocno dopasowanej kurtce nieco luźniejszy krój.

Fot. materiały prasowe Oberalp Polska

Versatility

Projektanci LaMunt dołożyli wszelkich starań, by produkty marki były tak wszechstronne, jak to tylko możliwe, integrując w nich opcje dodatkowych modyfikacji: elementy odzieży można odczepiać, wywijać na drugą stronę i przyczepiać ponownie w inny sposób, tym samym dostosowując ubrania do szerokiego wachlarza potrzeb czy warunków w górach.

Magic Moments

Uniwersalny charakter produktów idzie w parze z ich niezwykłym wykończeniem. Subtelne detale to małe niespodzianki, które najczęściej odkrywa się dopiero po pewnym czasie użytkowania – może to być inspirujący cytat w ukrytej kieszonce, specjalny wzór czy nadrukowany na podszewce obrazek.

Fot. materiały prasowe Oberalp Polska

“Na pierwszy plan kolekcji wysuwają się zachwycająco wszechstronna kurtka LINDA Waterproof 2in1 Jacket, bezrękawnik ANTONIA Cashmere Fill Vest ocieplany kaszmirem z recyklingu, doskonała na lato koszulka ALEXANDRA Short Sleeve Tee wykonana z wełny merino i włókna Tencel® oraz spodnie EVI Chino Trek Pant, czyli nowoczesna, wygodna interpretacja spodni trekkingowych.”

– mówi Linda Ceroni, LaMunt Product Manager.

Wybierając spośród dostępnych wysokiej jakości materiałów projektanci kierowali się w dużej mierze fundamentalnym dla marki aspektem zrównoważonego rozwoju. Oprócz stosowanej w T-shirtach dzianiny Merino Wool-Tencel® w kolekcji znajdziemy także dwuwarstwową wełnę merino, przetworzony poliester oraz inne materiały z recyklingu takie jak opracowany przez markę na potrzeby warstw termicznych Me-Scuba czy powstały z poprzemysłowych resztek kaszmir wykorzystywany w kurtkach jako ocieplina. Odzież wodoodporna wykańczana jest natomiast impregnacją DWR niezawierającą związków PFC.

Fot. materiały prasowe Oberalp Polska

Będąc marką Grupy Oberalp La Munt uważnie dobiera i ocenia swoich partnerów. Kolekcja LaMunt powstaje w regularnie kontrolowanych fabrykach zobowiązanych do zapewnienia uczciwych warunków pracy oraz spełniających wysokie standardy społeczne i etyczne. LaMunt jest także członkiem Fair Wear Foundation – organizacji pozarządowej działającej na rzecz poprawy warunków zatrudnienia w zakładach tekstylnych na całym świecie. Ponadto wykorzystywane przez markę surowce i certyfikowane materiały muszą być zgodne z obowiązującą w Oberalp rygorystyczną Polityką dot. Stosowania Chemikaliów oraz są poddawane dodatkowym badaniom na obecność szkodliwych związków chemicznych.

W składającej się z 32 modeli kolekcji znajdują się przeciwdeszczowe kurtki i peleryna, kurtki z wypełnieniem, warstwy termiczne, spodnie i krótkie spodenki, kuloty oraz akcesoria takie jak skarpetki, opaski na głowę czy nerki. Odświeżająca paleta kolorów na sezon wiona/lato 2022 łączy ciepłe odcienie ziemi, chłodne błękity i odważny, słoneczny żółty, a całości dopełniają stylowa przydymiona biel i ponadczasowa czerń. Kolory doskonale ze sobą współgrają, dzięki czemu z produktów z łatwością tworzyć można kolejne wyjątkowe stylizacje – od minimalistycznych i subtelnych po śmielsze i bardziej kolorowe.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na stronę www.lamunt.com lub obejrzyj prezentację kolekcji na http://convention.oberalp.com/en/lamunt.

Fot. materiały prasowe Oberalp Polska

LaMunt, marka Grupy Oberalp

LaMunt to pierwsza marka stworzona od zera przez Grupę Oberalp – zarządzaną przez kadrę kierowniczą, rodzinną firmę z siedzibą w południowotyrolskim Bolzano założoną w 1981 roku przez Heinera Oberraucha. Fundamentalnymi wartościami firmy są świadome, rozważne podejście do środowiska i zasobów naturalnych oraz pasja do gór i w konsekwencji do sportów górskich. Nowa marka LaMunt tworzona przez kobiety dla kobiet to szósta już pozycja w bogatym portfolio Grupy, do której należą także marki SALEWA, DYNAFIT, POMOCA, WILD COUNTRY i EVOLV.

Informacja prasowa Oberalp Polska